keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Kysymyksiä joulusta

Blogissa Keltaisen talon jouluodotus löysin tällaisen ihanan joulukyselyn, jonka sai kopsaa itselleen jos halusi. Ja minähän halusin oli tämä joenkin niin suloinen. Ja siten vain vasailemaan kysymyksiin. Edelleenkin on ihan yleisesti käytössä jos vain joku haluaa kopsaa. Huomasin hei, että minä vastaan varmasti pitkästi ja monella vaihtoehdolla, kun ei voi eikä pysty valitsemaan vain yhtä.
 
 
Kysymyksiä Joulusta


1. Mikä tuoksu kuuluu jouluusi?

2. Lempijouluruokasi, joka ei saa puuttua pöydästä?

3. Herkkusi, jota täytyy joka joulu saada?

4. Mieluisin joulujuomasi?

5. Mikä joulukoriste on erityisen tärkeä tai merkityksellinen?

6. Mikä joululaulu tuo joulutunnelman?

7. Kerro jokin lahja lapsuudestasi/nuoruudestasi joka on jäänyt mieleen?
 
 
1. Kaardemumma, kaneli ja appelsiini on todella ihanat tuoksut ja kuuluu jouluun ehdottomasti. Toisaalta se voisi kyllä olla sittenkin kinkun tuoksu kun se on uunissa ja tuoksu alkaa valtaamaan koko kodin.
 
2. Hymmmm..... pidän odella paljon jouluruuasta siis siintä jouluruuasta jota meillä tarjotaan ja mikä niistä olisi ehdoton ettei saisi puuttua. Helpompi olisi ehkä sanoa mikä saa puuttua ja se on lipeäkala. Sitä ei ikinä meille ei. Ilman kinkkua voisin olla samoin laatikoistakin voisin luopua vaikka niistä pidänkin kovasti. Kala ei ole minulle tärkeä vaan muulle perheelle, minähän olen sille allerginen. Rosolli on ollut kovasti tärkeä tähän asti, mutta tänä vuonna en tiedä uskallanko sitä syödä kun se sisältää niin paljon niitä kielletyjä ruokia. Siis en osaa vastata tähän voisin kai luopua pakon edessä kaikisa jouluruuista ,mutta mielummin ei mistään.
 
3. Luumukiisseli kermavaahdolla ja taatelikakku. Niin ja tietenkin salmiakki joka kruunaa kaiken. Kun on oikein ahminu ja on hiukan ällö olo niin muutama salmiakki suuhun ja johan helpoti.
 
4. Vesi, kylmä vesi ehdottomasti.
 
5. Lasipallot joita olen keräillyt jo monta vuota siis noin 20 vuota. Ostan joka vuosi muutaman lisään kokoelmaan ja se on rakas ja tärkeä. Ikävä kyllä muutama on jo matkan varrella rikkoutunut.
 
6. Olen joululaulu friikki ja kuuntelen paljon joululauluja muta olisikohan se Varpunen jouluaamuna se kun on niin kaunis ja herkkä samoin Sylvian joululaulu.
 
7. Olin 7-vuotias vai olisikohan se ollut 8 kun iso veljeni joka on minua kolme vuotta vanhempi oli ostanut minulle sellaisen lasten siivous setin. Se oli aivan ihana ja mieleinen. Lapsena me saatiin joka vuosi talvi ulkoiluvälineitä ja niistä pidetiin kovasti sillä ulkona olo isolla porukkalla oli hauskaa.
 
 
Olipas se muistelua kerrakseen ja tekstiä olisi tullut vaikka kuinka paljon, muta yritin osittain laittaa asiat tiiviiseen uotoon jotta lukijat jaksaisi lukeakin nämä minn jorinat.
 
 
 
 
 
 

3 kommenttia:

  1. Oon kans tehnyt tän saman :).

    Mä en myöskään pidä lipeäkalasta, graavilohi on taas lemppariani. Lipeäkala ja kinkku on semmosia mitä ilman voin olla, mutta kyllä kinkkua tulee jonkun verran jouluisin syötyä kun mies ostaa sitä ja miehen vanhemmat tuo myös meille joka joulu jotain kinkkua.

    VastaaPoista
  2. Näitä on tosi kiva lukea, kun moni vastaillut blogeihinsa! :)
    Mä en voisi ilman kinkkua kyllä olla, enkä perunalaatikkoa. Ilman niitä joulu ei tuntuisi joululta. Mieheni ja kaksi lapsista voisi olla ilman kinkkua myös, mutta kaksi lapsista oli mun kanssa samaa mieltä, että kinkkua pitää olla. Toinen halusi kinkkunsa kanssa nuudeleita ja toinen perunoita! :)

    VastaaPoista
  3. Kiva lukea vastauksiasi :) Minäkään en ole ikinä ymmärtänyt lipeäkalaa, tosin kala nyt ei ole muutenkaan omaa herkkuani.

    Ihana tuo ulkoiluvälinejuttu, tekisi mieli ottaa omaksikin perinteeksi!

    VastaaPoista